Translate

2018. június 17., vasárnap

19. Roma?Cigány? kontra Magyar!


Roma?

Cigány?
Magyar?
T
anulságos történetünk!


                              Vastagh György,idősebb:A kárvallott cigány, 1886. Olaj, vászon.


Kettős öngyilkosságunk idején egy pékségben dolgoztam gépkocsivezetőként. A 18 munkatársamból 1,azaz: egy személy jött be hozzánk a Kórházba látogatni bennünket és megkérdezni,hogy miben segíthet!
Ő egy Állami gondozásban nevelkedett -akkor 22 éves- Roma srác volt. Aki azóta 2 gyermekes családapa lett. A mai napig is minden találkozásunk alkalmával megkérdezi "hogy vagytok? Tudok segíteni valamiben?"
 A többiek közül azóta 4 személy az utcai találkozásunkkor megkérdezte "na, hogy vagy?" és már rohant is tovább.A többieknek még nem volt ideje ezeket a kérdéseket feltenni az elmúlt több mint 7 év alatt. De az valószínűleg jól esett nekik, amikor én gondolkodás nélkül segítettem mindenkinek amikor ott dolgoztam.

Én nem vártam el senkitől,hogy látogasson a kórházban és utána segítsen bármiben. De nagyon jól esett volna......
Ebben az helyzetben is megmutatkozott, hogy ki az igazi és ki az érdekbarát!  
Tanulság?
   Szerintem egyértelmű!
Nem a bőrszín,nemzetiségi hovatartozás,iskolázottság a meghatározó az EMBER cselekedeteiben.